بازدید 8716
با پانصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 21 هزار نیروی اوکراینی در ماه جاری/ آموزش 2 هزار نیروی اوکراینی توسط انگلیس برای بازپس‌گیری کریمه/چه تعداد آمریکایی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

پانصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 31 July 2023

کشته شدن 21 هزار نیروی اوکراینی در ماه جاری/ آموزش 2 هزار نیروی اوکراینی توسط انگلیس برای بازپس‌گیری کریمه

بین الملل تابناک: پانصد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سناتور روس: احتمال تشدید جنگ اوکراین با انتخابات آمریکا هست
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۲۱:۱۶

با تداوم مخالفت‌های اوکراین با پیشنهاد مذاکرات صلح روسیه به دستور غرب و نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسکو درباره احتمال تشدید جنگ هشدار داد.

«کنستانتین کاساچف» نایب رئیس مجلس سنای روسیه امروز (دوشنبه) گفت که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، خطر تشدید درگیری‌ها در اوکراین وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاساچف در پاسخ به سوال رسانه‌ها درباره تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر جنگ اوکراین، توضیح داد: «نمی‌توانم بگویم که [درگیری‌ها] قطعا تشدید خواهد شد، اما چنین ریسکی وجود دارد، برای من واضح است».

وی در این‌باره اضافه کرد: «واقعیت این است که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا، که اوج آن در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد، ممکن است به یک شرایط بسیار ناگوار، اگر نگوییم کشنده، ختم شود».

این سناتور روس ضمن اشاره به افزایش غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار آمریکایی‌ها با ورود به مرحله اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد، هشدار داد که آنها ممکن است با متوسل‌شدن به اقدامات نظامی، سعی در انحراف توجهات از موضوعات زیان‌بار برای آراء خود داشته باشند.

طبق این گزارش، کاساچف همچنین تصریح کرد که هر حزبی (دموکرات یا جمهوری‌خواه) در آمریکا اگر ببیند که با افزایش تنش در بحران اوکراین می‌تواند رأی بیشتری برای خود در انتخابات ریاست جمهوری جمع کند، قطعا این کار را انجام خواهد داد.

تک‌تیراندازهای لهستان در مرز بلاروس مستقر شدند
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۲۱:۱۶

 یک روز پس از آن‌که «ماتئوش موراویتسکی » نخست وزیر لهستان هشدار داد که جنگجویان واگنر در بلاروس ممکن است به‌عنوان مهاجر ظاهر و وارد اتحادیه اروپا شوند، فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان از استقرار تک‌تیراندازهای این کشور در مرز بلاروس خبر داد.

نخست‌وزیر لهستان روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که بیش از یکصد نفر از شبه‌نظامیان «واگنر» به سمت «شکاف سوالکی» شهری در لهستان در نزدیکی پایگاه نظامی «کالینینگراد» در شمال غرب این کشور حرکت کرده‌اند که این امنیت لهستان را در معرض خطر قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان مدعی شده است که اقدام برای استقرار تک تیرانداز در مرز لهستان ضروری است زیرا مرز بلاروس در حال حاضر «خطرناک» است و گشت‌های لهستانن توسط «جنگجویان مهاجم» تحت حمله قرار گرفته است.

نخست‌وزیر لهستان پیش از این گفته بود که واگنر همچنین می‌تواند مهاجرت غیرقانونی از بلاروس را که لهستان آن را «جنگ ترکیبی» توصیف می‌کند، تسهیل کند.

بنا بر گزارش شبکه «یورونیوز»، وی افزود: «حدود ۱۰۰ نیروی واگنر به نزدیکی مرزهای لهستان و لیتوانی منتقل شده‌اند.»

چه تعداد آمریکایی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۲۱:۱۴

از زمان شروع جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف پذیرای چندین هزار نیروی مزدور خارجی بوده تا در کنار سربازان اوکراینی در جنگ در این کشور شرکت کنند و بسیاری از این "تفنگداران استخدامی" در میدان نبرد کشته شده‌اند.

 به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها و سیاستمداران غربی هر چند علنا درباره پشتیبانی‌های آمریکا و متحدانش در ناتو از اوکراین صحبت می‌کنند اما به نظر می‌رسد به شبه‌نظامیان خارجی شریک در عملیات اوکراین در میدان نبرد به ویژه زمانی که اجساد آن‌ها را با کیسه به خانه بازمی‌گردانند، توجه چندانی نمی‌کنند.

در ماه مارس ۲۰۲۲ مقام‌های اوکراینی از اینکه حدود ۲۰۰۰۰ نیروی شبه نظامی خارجی برای جنگ برای نیروهای کی‌یف ثبت نام کرده‌اند تمجید کرده و گفتند که بیش از ۳۰۰۰ درخواست از سوی شهروندان آمریکایی تسلیم شده است.

در مقابل هم مقام‌های اوکراینی و هم مقام‌های غربی وقتی مساله مربوط به شمارش اجساد شبه نظامیان خارجی کشته شده در منطقه جنگی اوکراین باشد خیلی ملاحظه‌کارتر عمل کرده و دیگر خبری از تعریف و تمجید آنها نیست.

داده‌های اعلام شده توسط وزارت دفاع روسیه در ژوئیه ۲۰۲۳ حاکی از آن بوده، از زمان شروع جنگ در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، در مجموع ۴۹۹۰ مزدور خارجی که برای کی‌یف می‌جنگیده‌اند کشته شده‌اند و ۴۹۱۰ نفر دیگر از این مزدوران نیز از منطقه جنگی فرار کرده‌اند.

با این حال، وزارت دفاع روسیه به جزئیات دقیقی نظیر اینکه هر یک از این شبه نظامیان کشته شده اهل کدام کشور بوده‌اند، نپرداخته است.

واشنگتن پست در مطلبی که در ۲۹ مه ۲۰۲۳ منتشر ساخت، "به حداقل ۱۶ مورد" از کهنه سربازان ارتش آمریکا که در اوکراین کشته شده‌اند، اشاره می‌کند. شبکه "فاکس ۱۱ لس آنجلس" آمریکا در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ گزارش داد "حداقل ۲۵ آمریکایی" که حدود نیمی از آنها تفنگداران دریایی بازنشسته آمریکایی هستند، در جریان جنگ اوکراین کشته شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در مطلبی محتواهای منابع باز در مورد تلفات آمریکایی‌ها در اثر جنگ در اوکراین را بررسی کرده و جزئیاتی درباره چند تن از این کهنه سربازان آمریکایی کشته شده در اوکراین را منتشر کرده است.

گزارش‌های مربوط به کشته شدن آمریکایی‌ها در منطقه درگیری اوکراین تنها چند هفته پس از تشدید درگیری در رسانه‌ها منتشر شد.

شبکه سی.ان.ان در مقاله‌ای در آوریل ۲۰۲۲ جزئیاتی درباره ویلی جوزف کنسل، دادیار ۲۲ ساله زندان در تنسی و تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا را که مدتی قبل از فوریه ۲۰۲۲ با یک "شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی" قرار داد امضا کرده بود، نوشت کنسل در مارس ۲۰۲۲ از لهستان وارد اوکراین شد تا در چارچوب گروه مردانی از "کشورهای کاملا متفاوت" با نیروهای روس بجنگند اما او حدود یک ماه بعد کشته شد. ربکا کابررا، مادر او، از اینکه هم رزمان پسرش نتوانستند جسد او را بازیابی کنند، شکایت کرد.

مجله رولینگ استون در ژوئن ۲۰۲۲ نوشت، استفان زابیلسکی، کهنه سرباز ۵۲ ساله ارتش آمریکا در ۱۵ مه همان سال در منطقه زاپوریژیا پس از رفتن پایش به روی یک مین کشته شد. بر اساس گزارش‌ها زبیلسکی در منطقه جنگی در  اوکراین عضو یک جوخه ۱۳ نفره چند ملیتی به نام Wolverines بوده است. بدین ترتیب رسانه‌های آمریکایی، کنسل و زابیلسکی را به عنوان اولین و دومین شهروند آمریکایی کشته شده در جنگ اوکراین معرفی کردند.

گریدی کورپاسی، کهنه سرباز ۵۰ ساله یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا هم یکی از اعضای یک گروه از شبه نظامیان خارجی است که در عملیات‌ها در اوکراین شرکت داشت. آخرین باری که آنها توسط نیروهای مزدور هم‌قطارشان زنده دیده شدند مربوط به آوریل ۲۰۲۲ است که با یک شبه‌نظامی انگلیسی دیگر برای یک مأموریت دیده‌بانی در نزدیکی یک پست تحت کنترل واحد نظامی آنها رفتند.

اسکلت کورپاسی تنها یک سال بعد از آن کشف و شناسایی و در ماه مه ۲۰۲۳ برای دفن به ایالات متحده فرستاده شد.

شبکه سی.بی.اس نیوز نیز گزاش کرد، دو شهروند آمریکایی به نام‌های لوک لوسیزین و برایان یانگ در ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲ حین مواجهه با یک تانک روسی کشته شدند.

افسر فرمانده این دو آمریکایی گفت، لوسیزین ظاهرا داوطلب شده بود تا به عنوان پزشک برای نیروهای اوکراینی خدمت کند و ابتدا در گلوله باران مجروح شد. بعد از این اتفاق یانگ و چند نفر دیگر به کمک او رفتند و در نهایت هر دو در اثر آتش تانک روسی کشته شدند. دو شبه نظامی خارجی دیگر شامل یک سوئدی و یک کانادایی نیز در آن حمله کشته شدند.

جاشوا آلن جونز، کهنه سرباز ۲۴ ساله ارتش آمریکا نیز در اوت ۲۰۲۲ در اوکراین در حین نبرد در چارچوب عضو یک واحد شبه نظامی به نام لشگر نورمن متشکل از شبه نظامیان خارجی حامی رژیم کی‌یف می‌جنگید، کشته شد.

رسانه‌های روس در آن زمان گزارش دادند، جونز در عملیاتی در نزدیکی روستای یگورووکا در جمهوری خلق دونتسک کشته شد. چند مقام محلی نیز برای کمک به بازگرداندن جسد این شبه نظامی به کشور اصلی خود اعلام تمایل کردند.

رسانه‌های آمریکایی در اکتبر ۲۰۲۲ کشته شدن سرباز آمریکایی دیگری به نام دن پارتریج را گزارش کردند. پارتریج ۳۴ ساله یک بومی آیداهوی آمریکا و سرباز سابق نیروی زمینی آمریکا و بخشی از یک واحد متشکل از حداقل چند شبه نظامی خارجی دیگر بود که برای رژیم کی‌یف می‌جنگید.

در اکتبر ۲۰۲۲، استیو مونرو و اسکایلر گرگ، دو بومی ایالت واشنگتن آمریکا در منطقه جنگی در اوکراین کشته شدند.

طبق گزارش سیاتل تایمز، مونرو که برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کرد، در زمانی که واحدش با یک جوخه روسی پنهان شده در یک ساختمان درگیر شد، کشته شد.

کشته شدن 21 هزار نیروی اوکراینی در ماه جاری

 سرگئی شویکو، وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه گفت نیروهای روسیه موفق شده‌اند جلوی ضدحمله نیروهی اوکراین را بگیرند و ده‌ها هزار تلفات به نیروهای اوکراین تحمیل کنند. 

شویگو در همایشی با حضور فرماندهان ارشد نظامی خاطرنشان کرد که کی یف در حال استفاده از نیروهای جدید در راستای تلاش برای یورش به مواضع روسیه است. 

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که نیروهای نظامی روسیه با تکیه بر دفاع‌های مستحکم و سازماندهی‌شده تلاش‌های اوکراین برای پیشروی را سد کردند. او گفت که استقامت نیروهای روسیه نقش مهمی در این موفقیت بازی کردند.

شویگو گفت اوکراین در ماه جولای ۲۰۸۲۴ نیروی نظامی و ۲۲۲۷ واحد تجهیزات نظامی از جمله ۱۰ تانک لئوپارد آلمانی، ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام بردلی ساخت آمریکا و ۵۰  اسلحه از چندین کشور غربی را از دست داد. .

 آموزش 2 هزار نیروی اوکراینی توسط انگلیس برای بازپس‌گیری کریمه

انگلیس که تاکنون درجنگ اوکراین به گفته کارشناسان و ناظران بین المللی با کمک‌های هنگفت نظامی و مالی به «کی‌یف»، خود و ناتو را بواقع در جنگ نیابتی با روسیه قرار داده، اکنون در خاک خود بیش از دوهزار نیروی اوکراینی را برای حمله به شبه جزیره کریمه تحت آموزش قرار می‌دهد.

نشریه انگلیسی «اکسپرس» با انتشار این خبر نوشت: ارتش انگلیس واحدی از کماندوهای اوکراینی را برای فلج ساختن قوای روسیه با هدف بازپس گیری شبه جزیره کریمه تا پیش از کریسمس، تحت آموزش قرار داده‌اند.

تارنمای این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: بیش از دوهزار سرباز اوکراینی به منطقه دور افتاده «دارت موور» (Dartmoor) واقع در جنوب غربی انگلیس برای شرکت در این دوره خاص منتقل شده‌اند و انتظار می رود از آنها در اجرای عملیاتی که برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه شامل مجموعه حملات هوایی، زمینی و دریایی توسط کماندوهای اوکراینی که از فناوری برای تضعیف و فلج کردن نیروهای روسی طراحی شده است، استفاده شود.

این گزارش می افزاید: این دوره در «بتل کمپ» (Battle Camp) در «اوکهامپتون» (Okehampton) واقع در بخش «دوون» (Devon) در جنوب غربی انگلیسی برپا می شود و این منطق بر روی واحدهای نظامی و عموم مردم بسته شده است.

کر جیلز (Keir Giles) کارشناس امور روسیه از اندیشکده «چتم هاوس» درباره برگزاری این دوره ویژه نظامی در خاک انگلیس به اکسپرس گفت: بازپس گیری شبه جزیره کریمه یکی از اهداف مورد نظر ولودمیر زلنسکی است که تمامی اشغالگران را از خاک اوکراین بیرون راند اما بعید به نظر می رسد که محقق شدن این مساله با یک حمله برق آسا و تا پیش از فروپاشی کامل قوای روسیه، ممکن شود.

وی در ادامه گفت: اما چنانچه حملات به «پل کرچ » (Kerch Bridge) (کریمه) ادامه داشته باشد، نیروهای اوکراینی بتوانند فعالیت خط راه آهن را متوقف سازند و هم‌زمان با حمله ای مسیرهای دیگر هم مورد تهدید قرار گیرد، در نهایت، این موارد می تواند بر میزان تسلط روسیه بر کریمه تأثیر گذار باشد.

درهمین حال یک منبع ارشد نظامی انگلیس و آگاه به این دوره آموزش نظامی که اکسپرس اشاره ای به نام وی نکرد به این نشریه انگلیسی گفت: عملیات بازپس گیری (شبه جزیره کریمه) حملات متعدد به نیروهای روسی را شامل خواهد بود. ما می‌توانیم نیروهای اوکراینی را بنابر تاکتیک های (نظامی) خود و نحوه استفاده از تجهیزات، آموزش دهیم، اما موفقیت در این عملیات به توانایی خود اوکراینی ها برای انطباق سریع و غلبه بر چالش ها (درحین جنگ) باز می‌گردد.

شبکه خبری اسپوتنیک نیز ضمن پرداختن به این خبر بر موضوع مداخله نظامی و مالی انگلیس طی جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت:دولت لندن نقش بسزایی در تشکیل یک جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه در اوکراین داشته و تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ نیروی اوکراینی را آموزش نظامی داده، همچنین بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند معادل هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به کی یف کمک مالی نظامی کزده است و در بهار ۲۰۲۲ میلادی انگلیس مانع توافق صلح بین روسیه و اوکراین شد.

مدودف: مخالفت اوکراین با مذاکره، به نفع روسیه است

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که مخالفت اوکراین با مذاکرات صلح با مسکو، به نفع روسیه است.

مدودف - که طی روزهای اخیر و در پی افزایش کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت که این مخالفت، اتمام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ممکن می‌سازد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «در نهایت، چقدر خوشحال کننده است که جسد رو به زوال اوکراین را احمق‌های تنگ‌نظر اداره می‌کنند؛ تاجران فاسد و دلقک‌های بی‌صدایی که برای اربابان خود در خارج از کشور، دعا می‌کنند».

رئیس جمهور سابق روسیه ضمن اشاره به مخالفت خشمگینانه اوکراینی‌ها با پیشنهاد مسکو برای مذاکره جهت پایان دادن به درگیری‌ها، اظهار داشت: «چقدر مفید است که دلقک ارشد (ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین) کاغذی را امضا کرد که مذاکره با کشور ما را ممنوع می‌کند».

طبق این گزارش، مدودف همچنین افزود: «همه اینها به روسیه اجازه می‌دهد تا آنچه را که در جریان عملیات نظامی ویژه آغاز کرده بود تا انتها تکمیل کند؛ تا پایان رژیم باندِرا، تا پایان ایدئولوژی نئونازیسم، تا پایان فیزیکی همه شرورانی که به خاطر پول گرفتن از غرب و ارضای جاه‌طلبی‌های دردناک خود، تعداد زیادی از شهروندان خود را کشتند».

امروز همچنین «الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که اوکراین تمامی ایده‌های میانجیگری را رد می‌کند زیرا بر اولتیماتوم‌هایی که در فرمول صلح زلنسکی برای مسکو در نظر گرفته شده است، متمرکزند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
مدودف، شویکو و اسپوتنیک.... عجب منابع موثقی احتمالا چند وقت دیگه هم اعلام میکنن ما کل زمینو تصرف کردیم و داریم به سمت کره مریخ پیشروی میکنیم
مرگ بر روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
مرگ به ارباب کثیفت آمریکا
طاهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
یه زمانی یادمه این غربکداها هر روز کامنت می زاشتن شما ازین همه مرگ بر .. مرگ بر .. چی بدست میارید
دنیا درحال سازش هستند شما همش مرگ مرگ میکنید
حالا خودشون رو ببینید که هر روز مرگ مرگ میکنند.
چی شد پس اون همه تمدن تون
زلنسکی نباید سر به سر روسیه میذاشت و از غربی ها طرفداری نمیکرد باید بی طرف می بود سیاست مدار باید این چیزها رو حالیش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
زلنسکی یک دیکتاتور نیست که بتونه نظر و اراده مردمش رو نادیده بگیره
وقتی مردمی که بهش رای دادن ازش انتظار دارن با غرب رابطه داشته باشه باید همین کار رو بکنه
جای تاسف داره که ایران در کنار کشور متجاوز روسیه قرار گرفته در حالیکه آرمان انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان در سراسر جهان بوده،..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
نه پس بریم از تحریمگران خودمون دفاع کنیم! فاز شما غربگداها چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
از امریکای جنایتکار حمایت می کرد خوب بود؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
چه فاز ارمان گرایانه ایی ، فقط برای اوکراین این فاز خوبه برای یمن و فلسطین وسوریه ممنوع هست
هرگاه در فیلم‌های ضبط شده از جنگ اوکراین مهارت روس‌ها در کشتن اوکراینی ها را مشاهده نمودیم برای پدرانمان که دویست سال قبل بدست روس‌ها در جنگ کشته شدند فاتحه ای بخوانیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اوکراینی ها هم در ارتش امپراتوری روسیه بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اونکه مربوط به تزارها بود نظرت راجع به زدن ایرباس ایران توسط آمریکا چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
زدن هواپیما اشتباه بود امریکا هم در دادگاه محکوم شد و غرامت کشته شدگان را هم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
ایرباس را با جنگنده اشتباه گرفته اتد؟ ماستمالی نکنید
بدستور دلقک برای حفظ منافع غربی ها تا اخرین قطره خون سربازهای اوکراینی می ایستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
بد سوختي قرار بود دو روزه وارد پايتخت بشين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
دلقک عروسک غربه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
با این فرق که اجداد ما شاهان بی عرضه قاجار را داشتند که با دادن نصف ایران عیش خودشان را خراب نکردند ولی اوکراینی ها بچه شیری به نام زلنسکی دارند افسوس
اوکراین باید سالها پیش برای حفظ امنیت خود به روسیه حمله میکرد و روسیه را خلع سلاح میکرد تا حالا مجبور به دفاع از خودش نباشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اگه اکراین به فکر امنیت خودش بود اینقدر به نفع آمریکا بر ضد روسها جنایت نمیکرد
خود روس ها هم اینجوری اخبار اکراین رو به نفع خودشون تبلیغ نمی کنن.
من از ابتدای جنگ تلفات اوکراین رو که شما میگید یادداشت کردم حدود 3 ملیون نفر کشته شدند از نظامیان اوکراین. یعنی ارتشش باید تعطیل شده باشه. اونوقت روسیه با کی داره میجنگه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
با ناتو داره میجنگه و مزدورانی که با پول غربی اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
نسوز ناشناس مردم اوكراين كشورشون رو پس ميگيرن
لشگر معاویه در جنگ عمار یاسر را کشتند
بعد گفتند علی بن ابیطالب ع عمار را کشته است که جنگ درست کرده ! و عمار را به جنگ آورده !
الان هم می گویند این چند هزار نفر را روسیه نکشته است !! امریکا کشته که سبب جنگ شده است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
منظور اینه که غیر مستقیم باعث کشته شدن اکراینیها شده
انگلیس در بهار ۲۰۲۰ مانع ایجاد صلح میان اوکراین و روسیه شد. صلحی که می توانست جان هزاران اوکراینی و روسی را نجات دهد و از تخریب و نابودی بیشتر کشور اوکراین و تا حدی روسیه جلوگیری کند.
نابودی ناتو عاقبت این جنگ است
مخصوصا فرانسه بی پناه ترین خواهد شد
این جنگ بعلت قران علویین تا ۲۰ سال دیگر یعنی ۲۰۴۳ هر روز شعله ورتر خواهد شد
آنگاه که از جهان جز خرابه ای نمانده
باز شروع شد تلفات خیالی و ادعایی پوتین و نزدیکان آن از این جنگ جمع کنید این مسخره بازی ها تون رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ناراحت نشو
طبق این گزارش، مدودف همچنین افزود: «همه اینها به روسیه اجازه می‌دهد تا آنچه را که در جریان عملیات نظامی ویژه آغاز کرده بود تا انتها تکمیل کند؛ تا پایان رژیم باندِرا، تا پایان ایدئولوژی نئونازیسم، تا پایان فیزیکی همه شرورانی که به خاطر پول گرفتن از غرب و ارضای جاه‌طلبی‌های دردناک خود، تعداد زیادی از شهروندان خود را کشتند"
مددوف طوری نوشته که گویا اهالی روس روئین تن هستند و فقط اوکراینی ها کشته می دهند مانند جنگ ۸ ساله فقط عراقی ها کشته می شدند و هواپیماهای ما بر اثر نقص فنی در میدان نبرد ساقط می شدند ‌، عصبانیت در مدودف موج می زند به قول احمدی نژاد آب را همانجا بریز......
چه تعداد امریکایی کشته شدند!!!؟؟؟؟
یک امریکایی کشته میشد الان روسیه و دارو دستش شخم خورده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
خود آمریکاییها هم این طور قمپز در نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
حالا شما ناراحت نشو، یه وقت سکته می کنی خدای ناکرده برای اربابی که کرک و پشمش ریخته
در طی یک ماه اخیر ۲۱ هزار نیروی اوکراینی در جنگ کشته شده اند، انگلیس دو هزار نیروی اوکراینی را برای باز پس گیری کریمه آموزش می دهد چه معنا دارد؟ آیا معنایی جزء این دارد که می خواهند این افراد را هم به جنگی که بازگشت مشخصی از آن وجود ندارد، بفرستند و بر تنور جنگ افروزی بدمند.
راه حل پایان دادن به مناقشه کی یف - مسکو، دستور بر آتش بش و آوردن دو طرف درگیر به پای میز مذاکره است نه این که کشور ثالثی چون اوکراین را که هیچ برگ برنده ای در برابر قدرت نظامی روس ندارد به میدان بفرستی و جان تک تک آنها را بگیری.
البته این حرف ها که برای انگلیس معنی ندارد، چون اولا از جان مردم خودشان مایع نگذاشته اند که درد و رنج کودکی را که یتیم می شود و یا مادری که فرزندش را در طی جنگ از دست می دهد را درک کنند در ثانی با فرسایشی کردن جنگ که هزینه جانی اش را هم از مردم اوکراین نقد می کنند شاید به هدف اصلی خود و اربابشان آمریکا که مهار قدرت سیاسی - نظامی روسیه است، تا حدودی نزدیک شوند.
البته همان طور که آمریکا و انگلیس بدون اجازه سازمان ملل به عراق یورش بردند و این کشور را سال ها درگیر جنگ و تبعات زیان آور بعد از آن کردند و زندگی نسل جوان عراق را در آتش جنگ و درگیری سوختند، این بار با نابخردی های سیاسی و به طریقی دیگر این سیاست غلط را در اوکراین دنبال می کنند (مقامات انگلیس مگر نمی بینند که اوکراین به معنای واقعی کلمه نابود شده و دیگر چیزی از آن باقی نمانده پس چرا لجبازی می کنند و برای این که نشان دهند ناتو در برابر روسیه بازنده جنگ نیست، به این جنگ خانمان سوز که ادامه آن نتیجه ای جزء ویرانی بیشتر کشور اوکراین ندارد، ادامه می دهند؟)
آیا آمریکا و انگلیس فکر نمی کنند که تاریخ آیندگان چگونه از آنها یاد خواهد کرد؟
آیا مرگ هزاران انسان بی گناهی که در نتیجه منفعت طلبی های این قدرت های استکباری در عراق و اوکراین و ... در حافظه تاریخ ثبت شده، پاک خواهد شد؟
اگر این گونه فکر می کنند که هر آنچه در عمل به غلط انجام می دهند با حرف می توانند ماست مالی کنند در اشتباه هستند زیرا از حقیقت تاریخ که تابناک است، گریزی نیست.
روسیه خودش خاهانه مذاکره است و داره له له میزنه بعد میگه اگه اکراین مذاکره نکنه به نفع روسیه است!!!!
برادر این روسیه شما اومده بود توی سه روز اوکراین را بگیره ، الان نزدیک هجده ماه هست مثل چی توی گل گیر کرده و فقط رجز میخوند ، چیزی تا پایان پوتینیسم باقی نموده ، دنیا بدون این دیکتاتور زیباتر خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
شما و رفقا یشما جو گیر شده بودید برای پوتین بای بای میفرستادید حلا یادتون رفته ؟؟ برق بگیره آدم رو جو نگیره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
قرار بوده ناراضیهای روس اکراینو از جنایات نیو نازیهای اکراین حفاظت کنه
با این اماری که روسها از کشته های ارتش اوکراین اعلام می کنند تا حالا باید حتی یک نفر هم از ارتش اوکراین باقی نمی ماند . یاد گوبلز المانی افتادم که می گفت دروغ هر چقدر که بزرگتر باشه قابل فهم تره. یه روز از گوبلز سوال شد که چرا در فلان درگیری امار کشته های متفقین را صدهزار نفر اعلام کردی گوبلز گفت بله می دانم که این امار را کسی باور نمی کنه اما باور می کنن که حداقل چند هزار نفر کشته شدن . خب این منطق گوبلز ظاهرا خیلی وقته که به روسها سرایت کرده و رسانه های داخلی در ایران با اب و تاب ان را منعکس و چه بسا هم یه اماری هم خودشون به امار طرف روسی اظافه می کنن
دارم فکر می‌کنم اگر ناتو رسما وارد جنگ بشه سمور کوتوله چند ساعت دووم میاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
همین الانم وارد جنگ شده
تابناکوف
اوکراین نابود است، فلسطین پیروز است
جنگ روسیه و اوکراین فعلا یک برنده داره و آن هم آمریکاست .
سلاح میفروشد
سلاح آزمایش میکند
کشاورزی هر دو کشور را مختل کرده و محصولات خود را میفروشد
نفت و گار را دچار مشکل کرده و به 6 برابر قیمت به اروپا میفروشد
اروپار را در گیر بحران کرده
روسیه را تضعیف کرده
........
خلاصه بقای این کشور در جنگ افروزی ست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
امریکا گفته هر لحظه که روسیه به پشت مرزها برگرده جنگ در یک ثانیه تمامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
دقیقا
دریاچه ارومیه خشک شد به فکر ی جایی باشیم برا مهاجرت فک کنم اوکراین کشور مناسبی باشه برا مهاجرت
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
امریکایی تروریست چه دلسوزی میکنه
ننگ بر پوتین جلاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جلاد فاشیستهای اکراینن
موضع ذلیلانه کجا و موضع مقتدرانه دولت سیزدهم در مقابل اقدام پلشت روسیه؟! شما مدعیان اصلاحات آنگونه که ادعا می‌کنید، طرفدار توازن در سیاست خارجی هستید یا وابستگی به آمریکا؟
جالب تو کامنت ها هیچکی راجب 21000 هزار ادمی که سر هیچی مردن اشاره نمیکنه.
جنگ دردهای جهان را بزرگ تر می کند. جنگ هر چند هم بر ضد خرابی ها باشد در آخر جور دیگری زمین را آکنده از درد می کند. اگر جنگ نهایت عدالت هم باشد همیشه زمین را لبریز غم می کند.
رمان اخرین انار
به نظر من جنگ اوکراین بی دلیل زیادی طولانی شده و مسکو باید با استفاده از موشک های اتمی تاکتیکی کار اوکراین را یکسره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
همیشه مسکو در حمله خویشتنداری کرده تا غیر نظامیهای کمتری آسیب ببینند کاری که ناتو در کشتار مردم در حمله به کشورهای مسقل انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
حیف اکسیژن که تو تنفس می کنی
کتاب هنر رزم را حتما بخونید
یکی از اصول مهمش اینه که با بزرگتر از خودت تا جایی که میتونی در نیفت بیشتر ضرر می کنی
بیچاره مردم. من بی طرفم. ایشالا جنگ تموم بشه. منافع قدرت ها هیچ اهمیتی برای من نداره. جنگ در اورپا برای من همونقدر مهمه که جنگ در خاورمیانه برای فرانسوی ها مهم بود! به روشنی معلوم است که روس ها تا رودخانه دنیپر پیشروی خواند نمود و نیمی از اوکراین را به خاک خود ضمیمه خواهند کرد.
کشته شدن 21 هزار نیروی اوکراینی در ماه جاری
در واقه 21 هزار نیروی غربی کشته شده اند
تابناک مگر شماها چارچوب اخلاقی و حرفه ای خبرنگاری ندارین؟غربگدا و شرقگدا و هرچی گدا به کنار. راستگویی وظیفه شماست.نباید همیشه اخبار یکطرف جنگ را را گزارش کنید.2000 اکراینی یا 2000 روس کشته شد. اینا همه ادم هستن همسر فامیل پدر و مادر دارن. از چی طرفدار ی میکنی.؟؟؟؟؟؟ از جنگ از بدبختی انسانها!!!!!!!
پوتین بدبخت دیگه مسکو امنیت نداره
به دوستی که همش یهودی مسیحی می‌کنه در شهر مان رویان اقلیت مسیحی ساکن هستند و ارمنی تبار ولی این یک همزیستی مسالمت آمیز است که از باقی ادیان و مذاهب گوناگون در کنار هم زندگی میکنیم برخلاف بعضی افراد در روسیه اوکراین ارمنستان و آران که چه عرض کنم مشغول دشمنی هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست